Kreta

geplaatst in: Reizen & Vakantie | 7

De vakantie zit er weer op. Ik zou een enorm lang verhaal kunnen schrijven, maar heb besloten het op te delen in twee blogs met een beetje tekst en een paar foto’s. Een foto zegt tenslotte meer dan duizend woorden.

In de nacht van zaterdag op zondag bracht mijn broer ons naar Schiphol. Om half 7 vertrokken we met het vliegtuig richting Kreta. Aan het begin van de middag kwamen we aan in ons hotel in Stalis. Omdat ik de hele nacht niet geslapen had, wilde ik niet veel meer doen op de eerste dag. Nadat we de pizza’s uit de steenoven geprobeerd hadden (lekker!), zijn we even gaan zwemmen. We lagen niet laat op bed, in een poging om wat slaap in te halen. Op maandag begon de vakantie pas echt. We hebben plannen gemaakt voor de rest van de week en een huurauto geregeld. Daarna wilden we iets zien van het dorpje waar we zaten. Met de Happy Train hebben we een rondje gemaakt door de omgeving. Je had vanuit het treintje echt prachtig uitzicht op de zee en de bergen.

Van te voren had ik wel wat gelezen over het eiland, maar ik wilde vooral graag een dagje varen. De zee was rustig omdat er weinig wind stond, dus op dinsdag zijn we gaan varen vanaf de haven van Chersonissos met de Poseidon. De boottocht begon met een portie drama. Een Russische dame viel met haar hoofd op de trap. Ze had een flink gat in haar hoofd dus de boot keerde met hoge snelheid terug naar de haven, zodat haar vriendin haar naar het ziekenhuis kon brengen. De rest van de dag verliep rustiger. We zijn gestopt in een baai waar we hebben geluncht en waar je in de zee kon zwemmen. Later hadden we een tweede stop in een haventje bij een ander dorp. Onderweg stond de muziek hard aan en danste één van de kapiteins vrolijk met de passagiers. Die man was knettergek, maar wel op een leuke manier. Ik heb echt een heerlijke dag gehad.

Later deze week zal ik een blog posten over het tweede deel van de vakantie.

7 reacties

1. Sandra

Kreta… ik ben er lang geleden eens geweest en heb genoten. Had er het liefs willen blijven wonen, want de mensen zijn er zo makkelijk en alles gaat op een rustiger tempo dan hier in Nederland. Wij zijn trouwens ook met de boot geweest, maar dan naar Santorini. Vijf uur heen en vijf uur terug op de boot, maar het was het zeker waard!”
    Al heb ik die lange trap wel lopend gedaan, want de kabelbaan zag er maar doodeng uit en op een ezel zag ik ook niet zo zitten. Teneerste vind ik dat zielig voor het beest en ten tweede was ik veel te bang dat hij uit zou glijden.
    Je hebt in elk geval een heerlijke vakantie gehad!

2. Mich

Potjandorie door die foto’s heb ik echt zin om op vakantie te gaan! Klinkt heerlijk relaxed…

3. Melissa

Leuk! Ik ben er nog nooit geweest. Wel een gedoe met die vrouw op de boot, erg vervelend voor haar.. daar gaat je vakantie.
    Mooie foto’s ook!

• Roxanne

Ik moet er inderdaad niet aan denken dat het mij zou overkomen op de 3e dag van mijn vakantie. Ik ben dus extra voorzichtig geweest. Er zijn er later nog een paar van de trap gegleden (dat ding was dus gevaarlijk!) maar die hadden niks. De kapitein zei dat het nooit eerder was voorgekomen, maar eerlijk gezegd heb ik daar mijn twijfels bij. Zoiets kan altijd gebeuren?