Jaaroverzicht 2015

geplaatst in: Familie, Life | 1

Het jaar is weer voorbij gevlogen. Ik vond 2015 zowel een mooi als een verdrietig jaar. Er is veel gebeurd bij ons in de familie en dat is me niet in de koude kleren gaan zitten. Ik heb het allemaal even op een rijtje gezet in een overzicht.

Jaaroverzicht 2015

Het begon allemaal goed. 2015 was het jaar waarin ik iedereen liet weten dat ik zwanger was. Zelf wist ik dat al in december, maar na de eerste echo durfde ik het ook aan de hele wereld te vertellen. Die maand vierde ik ook mijn 31e verjaardag met een minicruise naar Londen en een heerlijk etentje bij Jamie’s Italian daar. Het werd voorlopig ons laatste weekendje weg met z’n tweeën.

Het grootste deel van het voorjaar stond in het teken van mijn zwangerschap en klussen/opruimen in huis. Zo kochten we een nieuwe oven en een wasdroger, maar ruimden we ook een hoop op om ruimte te maken voor de baby. Het leukste was natuurlijk het inrichten van de babykamer. We hadden hier gelukkig een heleboel hulp bij. Minder leuk was de verhuizing van onze Flaco. Hij ging terug naar mijn nichtje in Leeuwarden, zodat hij meer ruimte en aandacht zou hebben dan hier bij ons. Een goede beslissing, maar wel een moeilijke.

De zomer van 2015 was er eentje met gemengde gevoelens. Zo organiseerden mijn schoonzus en moeder een babyshower voor me, maar in diezelfde periode moest ik ook afscheid nemen van mijn opa. Met een dikke buik naar de uitvaart vond ik zelf wel heftig. Leven en dood kwamen zo wel heel dicht bij elkaar. Mijn zwangerschap verliep niet altijd even makkelijk en vooral aan het einde was ik ontzettend moe. Ik sliep een aantal nachtjes in het ziekenhuis en daar knapte ik dan weer net genoeg van op om nog even door te zetten. Net op het moment dat ik dacht dat ik het echt niet langer aan kon, werd op 18 augustus onze Marcel geboren.

Na twee maanden genieten van mijn roze wolk, kwam er in oktober opnieuw emotioneel nieuws. Mijn oma werd ziek. Ze ging snel achteruit en ook van haar moest ik afscheid nemen. Ik vind het nog steeds heel gek dat ze er niet meer is en dat ik haar nooit meer kan bellen.

Maar ook dit was voor mij 2015:

• Ik vierde dat mijn operatie een jaar geleden was;
  • Er werden meer baby’s geboren in mijn omgeving, waarvan twee in de familie;
  • Mijn blog bestond in november vijf jaar;
  • We vierden voor het eerst kerst als gezinnetje;
  • Ik las 54 boeken en maakte een lijstje van mijn tien favorieten.

Vanavond vieren wij oud & nieuw. Ik ben heel benieuwd wat onze kleine man van het vuurwerk zal vinden. We hebben geen wilde plannen en dat hoeft ook niet. Zo lang ik mijn twee mannen bij me heb, gaat het helemaal goed komen.

Ik wens jullie allemaal een hele fijne avond en ik zie jullie volgend jaar graag weer terug op mijn blog!